Od września Szkoła Podstawowa w Krempachach realizuje projekt „Pograjmy w matematykę” dofinansowany przez Fundację mBanku

Na pierwszych warsztatach z mPotęgi uczniowie klas IV-VI zmagali się z tabliczką mnożenia.

Uczestnicy warsztatów zostali podzieleni na grupy. Członkowie każdej z grup rozwiązywali zadania z tabliczką mnożenia w roli głównej. Znajdowały się one na 6 stanowiskach: Wieża, Kabum, Łapki, Ja mam, kto ma i Bingo. W trakcie warsztatów uczniowie świetnie się bawili jednocześnie utrwalając tabliczkę mnożenia.

Zgodnie z harmonogramem projektu 7 października odbył się konkurs na Eksperta Tabliczki Mnożenia, w którym brali udział najlepsi uczniowie wyłonieni w klasowych egzaminach na tabliczkę mnożenia. Pierwsze miejsce zdobył Szymon Surma z klasy V, drugie Anna Szewczyk z klasy VIII i trzecie miejsce Maciej Łukasz z klasy VIII. Laureaci oraz wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrody. Przez cały tydzień poprzedzający konkurs uczniowie klasy IV na przerwach egzaminowali swoich starszych kolegów ze znajomości tabliczki mnożenia.

21 października uczniowie klas IV, V i VI postanowili sprawdzić, co się dzieje w szkole, gdy Pani Dyrektor zamknie za sobą drzwi.  Punktualnie o godzinie 20:00 stawili się w szkole i wspólne nocowanie rozpoczęliśmy od projektowania matematycznych gier planszowych. Po kolacji, na którą zamówiliśmy pizzę, uczniowie grali w gry, które stworzyli. Miłą niespodzianką dla wszystkich były babeczki upieczone przez Pana Marka. Po zabawie przyszedł czas na wieczór filmowy. Rano przygotowaliśmy wspólnie śniadanie, po którym wszyscy zadowoleni wrócili do domu.

W środę 26 października odbyły się już kolejne warsztaty projektu mPotęgi. Tym razem uczniowie klas IV-VI podzieleni na grupy zmagali się z matematycznym pokojem zagadek. Zabawa rozpoczęła się od przeczytania wiadomości zawieszonej na drzwiach. Następnie uczniowie poszukiwali ukrytych w sali walizeczek i rozwiązywali zadania, które tam się znajdowały. Po rozwiązaniu wszystkich zagadek uczniowie otrzymali kolejną zaszyfrowaną wiadomość. Tym razem musieli odszukać białą kopertę. W kopercie znajdowała się zakodowana wiadomość, z której dowiedzieliśmy się, że musimy odnaleźć skrzynię. Odkrycie kodu do kłódki nie stanowiło już dla nikogo problemu.

Szczegółowe relacje dostępne są na stronie szkoły.

Facebook Comments